maandag 21 april 2014

Leuke D/T's en de TCN Challenges

Derde dag buiten spelen wordt er 1 samen met Giga10 en Flevofrog, met hun hebben we al een keer in Duitsland geklommen. We beginnen met de bomen vlakbij de camping, wij zijn aan de vroege kant en gooien het touw al in de boom. Flevofrog komt eraan gereden en op het moment dat ik al hang komt Giga10 eraan. Samen lopen door naar de laatste Hoge Noorden die Giga10 moet doen, een mooie warm klimmer. De volgende TCN pak ik weer. Lekker om de ochtend met deze hoogte te beginnen.
We rijden door naar de Challenges, de eerste is #4.De cache hangt niet makkelijk en we hebben 2 opties om er te komen, achteraf hadden we voor de andere optie moeten kiezen. Ik heb nu hard moeten werken om bij de cache te komen en aan het einde ben ik net zo groen als de boom die door de regen echt glibberig is geworden. Het begint nu echt harder te regenen en na het loggen stoppen we met de bomen.
We gaan naar geheime codes en onderweg komt er een nieuwe TCN uit. Wel of niet heen?? Ik word nog getriggerd uit Westervoort en dan gaan gaan we toch maar. Jan pakt de trap en heeft de cache binnen 2 minuten te pakken. Even later komt de CO er ook aan en gezamenlijk drinken we eerst koffie. Daarna gaat hij gezellig mee. We rijden nog langs een cache welke we niet op de lijst hebben staan maar waarvoor we wel alle tools bij ons hebben, de heren staan al snel in het water te trappelen. Het was nog wel flink zoeken. Bij puzzelen voor kinderen gaat het fout, we pakken de puzzel erbij maar zien de fout niet. Sybolt had hem ergens anders gevonden en daar vinden ze hem zo. Geen idee waarom wij een ander coördinaat hadden. (nu nog steeds niet). De volgende is wederom een waadpak cache. Daarna een moeilijke mysterie waarbij ik hulp had gekregen en aangezien Sybolt ook wel wilde klimmen hing hij even later in de touwen. De volgende waadpak caches pakken Jan en Flevofrog.
De zon schijnt inmiddels dus we kunnen ook wel weer terug naar de challenges. Maar eerst even challenge 1 en 2 die met de ladder te doen zijn. We gaan door naar de laatste challenges en besluiten om met de hoogste te beginnen, ca. 25 meter. Het touw krijgen we best goed erin en Giga10 gaat naar boven. We besluiten om met 2 personen al naar de andere door te lopen want Jan en ik moeten om 16 uur weg om de kinderen op te halen. Als het touw in challenge #5 hangt wordt ik teruggefloten naar #6. Giga10 heeft besloten om niet verder te gaan en vraagt of ik het overneem. Het is de derde dag klimmen en dit kan ik wel merken aan mijn lijf, langzamer dan op de zaterdag besluit ik naar boven te gaan. Het is inmiddels ook weer begonnen met regenen, het is alsof ze het er boven om doen. Boven open ik de munitiekist en valt het logboek eruit, gelukkig staan Roland (die ook even is komen kijken) en Flevofrog. Zij schrijven in het logboek om vervolgens het logboek in een tas te doen zodat ik hem omhoog kan takelen. Als we verder lopen naar #5 hebben ze daar ook net opgeruimd en gezamenlijk lopen we door naar #3. Een lagere boom welke ik nog even neem, als ik op een tak ga zitten dan blijkt hij te zijn bedekt met mos. En dat terwijl het regent. Ach groen en nat was ik toch al. Jan gaat de kinderen ophalen van de Hit en ik rijd nog even met de andere mee om de welpen te loggen, hiervoor is een bijzonder sterke magneet nodig die we hebben mogen lenen van familieJansen.
Wederom een gezellig dag, jammer van het weer maar daar veranderen we niets aan. Thuis blijkt dat de planning goed gewerkt heeft want aan het einde van het weekend blijkt dat we nu inderdaad voldoen aan alle gelogde challenges, dit was ook ons streven van dit weekend geweest.



Found it 21/04/2014 thuishuis found  De welpen zijn gaan cachen Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #3 UP-10.3 Drenthe, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #5 UP - 18.4 Drenthe, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #6 UP - 25.1 Drenthe, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #2 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #1 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  De Gestoorde Professor #22 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  De Gestoorde Professor #24 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  LETTERBRIJ #3 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  De Dolderbrug Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  Puzzelen voor kinderen tijdens het event Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  Welkom in het land van mijn voorouders... Friesland, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN #33 Friesland, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  Geheime codes #1 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN Challenge #4 UP-14.2 Drenthe, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN #25 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  Het Hoge Noorden #5 Overijssel, Netherlands
Found it 21/04/2014 thuishuis found  TCN #26 Overijssel, Netherlands

Geen opmerkingen:

Een reactie posten