zaterdag 12 maart 2011

Hockesberghe~1~Zie je dorp

Van de week is er een nieuwe multi Hockesberghe~1~Zie je dorp uitgekomen. Een multi war je allemaal foto's moet herkennen op een route welk redelijk duidelijk is maar je weet niet waar je de foto's tegen kan komen. De foto's staan door elkaar maar de vragen staan wel in de goede volgorde. Bij de eerste foto (welke dus willekeurig op de bladzijde voorkomt) moet je de eerste vraag beantwoorden.
Aangezien ik Haaksbergen niet zo goed ken en ik al heb gelezen dat mensen er 2,5- 3 uur mee bezig zijn geweest, op vrijdag via Google Earth al wat voorbereiding gedaan. Zodoende zijn 16 van de 19 foto's al duidelijk waar ik ze moet vinden. Alleen kunnen niet alle antwoorden gevonden worden achter de computer.
Bij het eerste WP moet het 2de WP worden gezocht, deze is eenvoudig gevonden en de foto is duidelijk te herkennen. We vervolgen onze weg naar het (al bekende) 2de WP. De volgende foto en vraag was me onbekend maar aangezien ik 1 van de foto's al wel had herkend en de afstand tussen die foto's wel erg kort is geeft dat in het veld totaal geen probleem.
De route wordt vervolgd, foto's gevonden en vragen beantwoord. Bij de klokken had ik het carrilon in gedachte maar het waren toch echt de klokken van de kerk. Op Google Earth is deze foto niet zichtbaar maar ter plekke goed te vinden. Alle volgende punten waren al duidelijk, het rondje is dus vlot gelopen. Bij de fontein de cachelokatie berekend en de cache gevonden. De cache is niet goed bedekt en ik ben benieuwd of deze goed blijft liggen in de zomer als er meer volk rondloopt.
Een grappige multi waarbij het handig is dat je of Haaksbergen kent of dat je die thuis voorbereid. Wij hebben hem in een klein uurtje kunnen lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten