dinsdag 11 augustus 2015

Cachen rond Assen met Carolaa

Vandaag en morgen ga ik met Carolaa cachen rond Assen. We hebben de fietsen meegenomen om lekker rond te fietsen. We beginnen echter met een multi Het geheel is meer dan de som der delen , dit is een parel van de maand geweest dus daar zijn we wel benieuwd naar. Sphyraenidae is vrij vandaag en komt ons versterken. Onderweg komen we langs een opgelost mysterie Projectie, gelukkig hadden we de hint dat het om een meetpunt ging en dan is het nog lastig genoeg om hem te vinden. Erg leuk gedaan. We gaan verder met de multi met 15 wp's, bij iedere wp heb je een opdracht. Erg leuk in elkaar gezet en de opdrachten zijn wel wat nadenken maar niet heel erg moeilijk. Gewoon leuk om te doen. Een mooi bosgebied en je komt ook langs smallere paadjes. Dan komt de cache berekening, gewoon bij elkaar optellen schijnt niet goed te zijn maar wat is het dan? Toch maar een hulplijntje ingeschakeld en dan valt alles op zijn plek. De opdracht klopt inderdaad, iets letterlijker nemen. Een leuke multi die een favo waard is.
Daarna stappen we op de fiets, eten, drinken en touwladder mee voor de caches die net buiten bereik liggen. We hebben het touwladder 3 x gebruikt. De laatste keer (De "45er" Challenge) vond ik het toch niet verantwoord om de cache te pakken, daar zijn we later met klimspullen terug gegaan.
Na een bbq en overnachting bij Sphyraenidae stappen carolaa en ik weer in de auto om naar Challenge: Mystery Matrix Project 81 te rijden, deze cache maakt ons grid 9x vol. Het waadpak wordt meegenomen maar ter plekke is het water zo laag dat een waadpak niet nodig is en carolaa hem met goed vasthouden te pakken krijgt. Iets terug ligt 3 keer 49 Challenge, hoog hangt hij niet en de ladder hoeft geen eens helemaal uit. Wel weer een leuke.
Vervolgens rijden we weer verder naar de parkeerplaats van Bakema gaat golfen, we halen de fietsen van de standaard en fietsen naar het beginpunt van de multi. Bij de buis aangekomen is het snel duidelijk wat we moeten doen, maar de opdracht is behoorlijk vies en zit geregeld vol met zand en diertjes. Toch maar een coordinatencheck uit laten voeren en dan volgen we het fietspad om de cache te zoeken. We moeten daar echter hoger kijken dan we op dat moment doen. Een erg leuk uitgevoerde cache.
We hebben de hele dag gefietst en vele caches gedaan, ik noem er maar een paar:
Cartoons!, we hebben hier echt heel lang gezocht. Oef , wat een lastige. Gelukkig hadden we contact met de CO maar zelfs dan is hij moeilijk te vinden. A hearty pi(e) is een lastige om te vinden, volgens mij zijn we bijna een uur bezig geweest om in de stenen muur te kijken. Ook bij deze meerdere hulplijnen gebruikt en dan uiteindelijk spot Carola eindelijk de petling. Duckstad, ik verwacht dat de eend wel in het water zal zijn dus ik loop in het water rond het eiland. Ik kan hem echt net vinden en Carola gaat het proberen. Op de kant lees ik wat logjes en dan lees ik dat hij op het eiland moet liggen. Daar vindt Carola hem vervolgens ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten