vrijdag 1 oktober 2010

Rondje Oldenzaal


Vanmorgen ca. 35 km gefietst om Oldenzaal weer een beetje leger te maken. eigenlijk wilde ik met sluipweg beginnen, maar vond halverwege dit toch wel erg ver fietsen. Vervolgens dus maar de dichtstbijzijnde ingetoetst. toen kwam ik toch langs Jufferbeek , dit is een simpele tradi waar smalle handen en lange vingers wel handig zijn. Daarna doorgefietst naar Blik op de snelweg . Hiervan zijn de coördinaten laatst aangepast, je ziet hier inderdaad wat zoekpaden. Nu is hij vrij nauwkeurig en snel gevonden.
Bij de Joodse begraafplaats , nooit geweten dat ze die in Oldenzaal hadden, had ik hem in eerste instantie ergens anders verwacht. Nadat ik in een andere hoek ging kijken had ik hem snel. Wel jammer dat je eerst de hoek om moet om de begraafplaats te zien. Maar ik denk dat dat iets met toestemming krijgen te maken heeft.
Bij Heil der Kranken was ik vorige week al even langsgefietst. Ik kom echter midden op de busbaan uit en het is er vrij druk, toen dus maar doorgefietst. Vandaag was het rustig en had ik al wat informatie gekregen over de plek waar hij zou zitten. Echter lag hij gewoon op de grond, weer terug geplaatst op een logische plek en de eigenaar geïnformeerd.
Deze heeft de Tijd wel..... is een lastige, niet om te vinden hoor je ziet hem zo liggen. Maar om hem te pakken te krijgen en terug te leggen. Er zijn net mensen bij het raam koffie aan het drinken en jongelui aan het pinnen, snel gepakt en verder gelopen. Doordat er net een hele groep jongeren komt kijk ik nog wat in etalages voordat ik hem weer snel terug leg. Het is nog maar kwart voor tien, dus daarom heb ik nog wel tijd om door te fietsen naar Bekspring . De eerste gegevens zijn vlot gevonden, bij de tweede opdracht lees ik in eerste instantie niet heel erg goed maar die fout is snel hersteld. Door met de fiets over een heel modderig pad waar nauwelijks door te komen is. De volgende punten zijn snel gevonden en de stash ook. Eigenlijk gewoon een simpel blokje lopen. Bij het loggen rijdt er een auto langs, volgens mij is die wel op de hoogte want hij moet er wel om lachen. Snel door naar de laatste tradi in Oldenzaal, ik had uit de hint al begrepen dan de Sluipweg erg hoog ligt. Dus dan is het wel erg handig om daar met de fiets heen te gaan. Ter plekke is het al snel duidelijk waar de cache zich bevindt. Ook hier is het terugplaatsen wat lastig, er komen vrij veel auto's voorbij en het staat toch wel een beetje raar dat je op je fiets moet staan bij een paal. De laatste voor vandaag en ik kan rustig terug fietsen naar huis voordat de kids uit school komen om te eten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten