woensdag 10 februari 2010

Beschrijvende getallen

BRONS !!!!
Om half 11 zag ik dat er een nieuw vraagteken op de UT was gekomen, ik houd het niet continue in de gaten dus ik zie het ook niet gelijk als er een nieuwe cache online komt. Ach ik moet toch meestal werken, ook al is het voor een groot gedeelte vanuit huis dan kan ik nog niet zomaar op de fiets stappen. Het verhaaltje is al gelijk duidelijk en ik begin de wiskundige formules maar op een rij te zetten. Vervolgens luk rak maar wat geprobeerd, mmm dat werk niet. Alle ABC in de computer gezet (van 001 t/m 999) en kolommen met los A,B en C gemaakt. Vervolgens de andere formules in kolommen gezet en Excel voor een goot gedeelte zelf aan het werk gezet. Tja rekenen moet je laten doen en niet zelf. Toen met de een na laatste formule begonnen welke "waar" was. Aangezien ik maar 2 keer waar kreeg, was het met beide terug rekenen. Toen hield ik maar 1 mogelijkheid over.
Om half twee was ik vrij, de cache lag 2.2 km van mijn huis. Zal ik of zal ik niet?? Toch maar even snel heen en weer gefiets. Daar aangekomen zag ik net henGelSe weend lopen. Ik had toch nog wel wat afwijking, en je kijkt als je naar de hint kijkt toch snel bij staande bomen, maar je het staat nergens dat hij moest staan. henGelSe weend had de cache eerder gespot, zodoende heeft hij een welverdiende tweede plaats en ik de derde. Ach toch nog eremetaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten