zaterdag 13 februari 2010

Famous People

Famouw People is een ingewikkeld vraagteken van Montebaldo, hij heeft een geweldig mooi schilderij gemaakt met allemaal bekende mensen. Achter de persoon een link naar de engelstalige Wikipedia. Het is de bedoeling dat je in het bijbehorende excel bestand bij de beschrijving de juiste persoon zoekt. Na elke 10 namen heeft hij er een controle ingebouwd, hiermee kun je via een controlegetal controleren of je tot nu toe goed zit. Dit is natuurlijk betrekkelijk, maar het is een uitgangspunt. Na een avond tehebben gepuzzeld bleek ik 1 controle getal fout te hebben en 2 wist ik niet welke erbij paste (er staan veel meer personen op hetschilderij dan dat er vragen zijn) later op de avond had ik 1 al weer van delijst gehaald. Toch maar even een mailtje naar de eigenaar. Toen ik een mailtje terug kreeg bleek Hans de eigenaar te zijn, Hans ken ik toevallig via mijn werk. Makkelijk want met een bekende mailen werkt vaak toch sneller. Via hem de antwoorden gekregen ter controle, achtef is dit maar goed ook want ik had van de hele rij 6 fouten. Als ik de antwoorden niet had gekregen dan zou ik er ook niet uit zijn gekomen. Vandaag naar de stash gelopen, in het verhaaltje staat al bij welke weg je het pad in moet gaan. Bij het bekende groene bordje. Aangezien er vanacht sneeuw is gevallen kunnen we hier ook weer de sporen achterna. Blijkt Catweazle een uurtje voor ons te hebben gelogd, jammer anders hadden we even bij kunnen kletsen. Je moet hier rond de 500 m lopen door een klein stukje groen. De stash zelf is een doos welke nagt met een slotje eraan, je kan hem absoluut niet missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten