zaterdag 28 mei 2011

De Achtsprong


Deze mysterie ligt in het sterrebos van de Wildernis, het vraagteken zelf staat op een achtsprong. Dit is dus het begin van het verhaal.
Ik wordt op woensdag via twitter gewezen op deze mysterie, ik had zelf net gegeten en had de mail en twitter niet in de gaten gehouden aangezien ik op woensdagavond orkest heb.
In een half uur wat ik heb gekeken naar de normale dingen waar ik naar kijk mij een mysterie, daar zit echter niet zo wat in. Dan toch maar het verhaal lezen, maar ook daar kan ik de hints niet vinden.
Het is tijd voor orkest en ik stap op de fiets, onder het fietsen denk ik ineens aan een programma welke ik voor een andere mysterie in Deventer heb gebruikt, daar kan de hint wel eens naar verwijzen. Dit sms ik door naar een van medecacher welke mij attent maakten op deze mysterie, bij thuiskomst blijkt dit te kloppen en het is me al toegemailt. De andere puzzel is tevens gevonden door Jan. Dit is een puzzel welke ik vroeger veel heb gedaan.
Donderdag verder met de puzzel, puzzel 1, 2 en het verhaal wordt gecombineerd. Maar daarna? wat dan. Verschillende oplossingen passeren maar kennelijk is onze denkwijze nog verkeerd.
's Avonds komt BigLion weer eten en lopen we onze normale donderdagavondwandeling.
Op vrijdag gaan we verder, er is inmiddels ook al mailcontact gezocht met de CO. Ik visualiseer de mysterie (zie foto) en ik kan algemene formules opstellen, deze verwerk ik in een rekenprogramma. Daaruit komen gegevens maar ik krijg geen groen licht. Nu zie ik echt niet meer waar ik fout ga en ik mail weer naar de CO. Van haar krijg ik te horen dat ik echt nog niet in de buurt zit en wee wat sumiere hint, ik stuur mijn excelprogramma want volgens mij hoef ik niets met haar hint te doen. Het zou toch ook op mijn manier moeten werken.
Nadat ik mijn excelprogramma uitgebreid heb uitgelegd gaan zij er na hun eten mee an de slag. Vervolgens krijg ik een mail dat zij een fout hebben in de puzzel, de nieuwe gegevens zijn snel ingevuld en tijdens dat Jan de fietsen buiten zet (de stashlocatie ligt maar 2,3 km van ons huis) wil ik er toch maar gelijk naar toe fietsen.
2 Dagen puzzelen wordt beloont met een FTF.
Een hele leuke (niet makkelijke, maar voor technische mensen goed te doen) puzzel welke een Geo d'Ore van mij krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten