maandag 13 juni 2011

Demeter en Dionyson

2 nieuwe mysteries, Dionysos en de aspergeschiller en Demeter en de kurketrekker van Dutchpainter zijn uitgekomen, maar wij zijn een weekendje weg en op maandag ga we met 4 dames lopen rond Haaksbergen. 's morgens wel naar 1 van de mysteries gekeken en er viel me gelijk wat op aan 1 van de plaatjes. Maar ik heb geen tijd want ik wordt opgehaald.
Jan gaat ermee verder en vind in de foto's de benodigde wachtwoorden waarmee hij de documenten kan openen.
Met de puzzels ga ik 's avonds mee beginnen, erg logische puzzels waar ik meestal met een aanname mee begin om het visueel te maken.
Aan de hand daarvan maken we in excelbestand de rekenbestanden, zodoende is het gedeelte van de asperges snel opgelost. Van de wijn is puzzel 3 moeilijker, ik vraag een hint aan de CO. Hiermee kan ik verder.
Inmiddels staan er op hun site wat uitleg over dit soort puzzels.
Puzzels waarbij je weer verborgen puzzels moet zoeken en vervolgens erg logische puzzels op moet lossen. Zeker niet voor iedereen even makkelijk maar een hulplijntje naar de CO wil helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten