zondag 13 juni 2010

Nordhorn op de fiets



Vanmiddag naar Nordhorn met de auto om vervolgens op de fiets te stappen om een rondje langs caches te fietsen.
De volgende caches hebben we gedaan: Der Bogen - De Boog deze konden we zo niet vinden, na een telefoontje bleek dat hij in het hoekje wel erg ver onder de grond was weggestopt. Der Stuhl is een bekend fenomeen, deze was vlot door Rick gevonden en zowaar waren zijn vingers lang genoeg. In Memoriam is een zeer eenvoudige stash. Die Muggelschleuse heeft een lichte afwijking, normaal zou dat geen problemen opleveren maar hier is alleen maar klimop te zien. Maar als je de titel en de hint meeneemt is hij vlot te vinden.Kein Trinkwasser! is een leuke, ik vind het altijd wel leuk om onder een brug te kijken. Hier hangt een doosje waar Trinkwasser opstaat, vlot te vinden. Ik vraag me af of deze in de zomer goed blijft hangen. In Nordhorn und drum herum is een cache midden op de rotonde. Op de rotonde is een klein stenen Nordhorn nagebouwd, midden door is een pad. De stash zelf zie je zo liggen, maarja wie loopt er nu midden over een rotonde? We vervolgen onze weg langs het water naar Textilindustrie - Der Untergang Jan en de kids denken dat hij wel bij het water ligt, ik kijk toch liever op mijn gps en loop de andere kant uit. Ik zie een metalen richel en gelukkig hoef ik daar niet verder op. We fietsen de binnenstad in en gaan naar NOH Alte Maate . Als je daar gewoon je geocache instinct volgt heb je hem zo gevonden, ik kom daar echter niet uit met de GPS. We eten even verder op wat voordat we naar Cacher auf Kunstwegen #7 gaan. Een hele leuke toren maar de stash benaderen we eerst vanaf de verkeerde kant. De kids kijken hoe ze over het water moeten komen, nou misschien over het paadje welke aan de andere kant ligt? Neem de hint erbij en je graaft hem zo uit het zand. De Spinnereihochbau is weer een eenvoudige tradi en om de hoek ligt Klukkert-Hafen deze nano is dankzij de hint makkelijk te vinden. Alte Erinnerungen geeft een leuk verhaal, de stash zelf heeft losglaten, we moeten hem uit de put pakken. Gallery of Most Fashionable Geocachers ligt iets verder, de nano is vlot door Simone gevonden. Zij wilt dan ook voorop de foto. Bij de Skulpturenweg #3: Langemarckplatz blijft Rick maar op zijn GPS kijken en komt een stuk verder uit, de hint is zo duidelijk dat je de GPS eigenlijk niet nodig hebt. Je ziet hem zo liggen.
We zijn al weer op de terugweg aan het fietsen en komen langs de Ev. altref. Kirche Nordhorn . De stash hangt er een beetje onderuit en zodoende niet te missen. Ik heb hem geprobeerd om het juist terug te hangen, maar dat is hier erg moeilijk. De volgende is weer een hele simpele, Was für ein Theater ligt open en bloot achter de boom. We hebben deze maar wat afgedekt achtergelaten. HSG-Cache is er een waar ik een grote afwijking heb, ik kom in de eerste tij bosjes uit. Dit lijkt mij niet logisch en ik kijk eerst op de meest logische plek. Daar schijnt hij inderdaad ook te zitten. Dit was de laatste in Nordhorn, we fietsen terug naar de auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten