donderdag 4 maart 2010

De Kooweide

# 566
!!!!FTF!!!
Vanmiddag is onze cache"de beek van Rietmolen"online gekomen, vanavond na de boodschappen dus nog even achter de mail. Zie ik een mailtje van kruimeldief dat er vlakbij Neede een vraagteken is uitgekomen, ook toevallig. Toch maar even kijken, Jan moet overwerken en is toch in de buurt van Neede. Ik ben al snel eruit hoe de puzzel werkt en na het een en ander aan cijferreeksen te hebben gemaakt en GCTools te hebben gebruikt krijg ik een aannemelijk resultaat. Je zou verwachten dat je Rood-wit-Blauw moet aanhouden, nu is dat wel de beste manier omte beginnen. er is nl. maar 1 hele mogelijkheid waarmee je alle 10 cijfers dan achter elkaar krijgt. Alleen gaat het paard nu niet naar de wei maar naar de stal toe. Vervolgens nog pijlen en in de coördinatenchecker gezet. Na 2 foute probeersels krijg ik nu groen. Tja Jan zit nog op zijn werk, het is 21 uur. Toch maar even bellen hoe lang hij nog moet werken. Gelukkig heeft hij de GPS nog in de auto, vanmorgen heeft hij de coördinaten van de beek nog een keer nagemeten, en de zaklantaarn en prikstof liggen automatisch al in de auto. Jan kan wel weg, even later belt hij want ik was vergeten de size van de cache door te geven. Toen dat duidelijk was had hij al snel gevonden!!!Link

Geen opmerkingen:

Een reactie posten